Zapoznaj się z zasadami przetwarzania danych osobowych w sklepie ANAJ.

Polityka prywatności ANAJ

Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania danych osobowych przez sklep internetowy ANAJ, działający pod adresem https://anaj.pl.

Administrator danych osobowych

Administratorem danych osobowych Klientów jest:

ANAJ Produkcja Artykułów Spożywczych Przybylak i Wspólnicy Spółka Jawna

ul. Robocza 9, 62-040 Puszczykowo

NIP: 7772836713

KRS: 0000234313

REGON: 300055049

e-mail: anaj@smacznego.pl

tel.: +48 660 560 969

Cele i podstawy przetwarzania danych

Dane osobowe Klienta są przetwarzane w następujących celach:

A. Realizacja zamówienia (umowa sprzedaży)

– imię, nazwisko, adres, numer telefonu, e-mail

– podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b RODO (wykonanie umowy)

B. Płatności online

– przekazywanie danych operatorom płatności (Przelewy24, PayPal)

– podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b oraz lit. f RODO

C. Dostawa zamówienia

– przekazanie danych firmom kurierskim: InPost, DPD, DHL

– podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b RODO

D. Wystawienie faktury VAT i rozliczenia podatkowe

– podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek prawny)

E. Obsługa reklamacji

– podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b oraz lit. c RODO

F. Kontakt drogą e-mail / telefoniczną

– udzielanie odpowiedzi na pytania Klientów

– podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora)

G. Marketing (newsletter)

– dane przetwarzane wyłącznie za zgodą Klienta

– podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a RODO

Rodzaje danych przetwarzanych przez Sklep

Administrator może przetwarzać dane:

imię i nazwisko,

adres zamieszkania / dostawy,

numer telefonu,

adres e-mail,

dane firmy (NIP, nazwa) — jeśli Klient żąda faktury VAT,

dane techniczne (cookies, adres IP, identyfikator urządzenia).

Administrator nie przetwarza danych wrażliwych.

Dobrowolność podania danych

Podanie danych jest dobrowolne, jednak:

brak danych dostawy uniemożliwia realizację zamówienia,

brak danych do faktury uniemożliwia jej wystawienie,

brak zgody na marketing uniemożliwia wysyłanie newslettera

Przekazywanie danych podmiotom trzecim

Dane osobowe Klienta mogą być przekazywane wyłącznie następującym kategoriom odbiorców, w zakresie niezbędnym do realizacji celów wskazanych w niniejszej Polityce:

a) przewoźnikom realizującym dostawę zamówień – w szczególności InPost, DPD, DHL,

b) operatorom płatności obsługującym płatności online – w szczególności Przelewy24, PayPal,

c) usługodawcom technicznym – w szczególności dostawcy platformy sklepu internetowego (Shopify), dostawcy hostingu oraz dostawcom systemów mailingowych (jeśli zostaną wdrożone w przyszłości).

Wszystkie podmioty przetwarzają dane na podstawie umów powierzenia przetwarzania danych osobowych zgodnych z RODO.

Okres przechowywania danych

Dane osobowe Klienta przechowywane są przez okres:

a) niezbędny do realizacji zamówienia i obsługi umowy,

b) wymagany przepisami prawa podatkowego i rachunkowego – co do zasady przez 5 lat od końca roku podatkowego,

c) trwania okresu rozpatrywania reklamacji oraz dochodzenia lub obrony roszczeń,

d) do czasu wycofania zgody – w przypadku przetwarzania danych na podstawie zgody (np. marketing/newsletter),

e) do czasu skutecznego wniesienia sprzeciwu – w przypadku przetwarzania na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora.

Po upływie wskazanych okresów dane są usuwane lub anonimizowane.

Prawa Klienta związane z przetwarzaniem danych

Klientowi przysługują następujące prawa:

a) prawo dostępu do swoich danych osobowych,

b) prawo sprostowania (poprawienia) danych,

c) prawo usunięcia danych osobowych – w przypadkach przewidzianych w RODO,

d) prawo ograniczenia przetwarzania,

e) prawo przenoszenia danych do innego administratora,

f) prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych – w przypadku, gdy podstawą przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora,

g) prawo wycofania zgody w dowolnym momencie – jeżeli dane są przetwarzane na podstawie zgody,

h) prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli Klient uzna, że przetwarzanie narusza przepisy RODO.

W celu realizacji powyższych praw Klient może skontaktować się z Administratorem na dane kontaktowe wskazane w pkt 1.

Pliki cookies i podobne technologie

Sklep może wykorzystywać pliki cookies oraz podobne technologie w następujących celach:

a) zapewnienie prawidłowego działania strony (cookies niezbędne),

b) zapamiętywanie wybranych ustawień Klienta (cookies funkcjonalne),

c) prowadzenie statystyk i analiz sposobu korzystania ze Sklepu (cookies analityczne),

d) ewentualne działania marketingowe – jeśli zostaną wdrożone (cookies marketingowe).

Klient może zmienić ustawienia cookies w swojej przeglądarce internetowej, w szczególności może je zablokować lub usuwać. Ograniczenie stosowania cookies może jednak wpłynąć na niektóre funkcjonalności Sklepu (np. koszyk, logika zamówienia).

Przekazywanie danych poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG)

W związku z korzystaniem z platformy Shopify oraz ewentualnych narzędzi analitycznych lub mailingowych, dane osobowe mogą być w określonych przypadkach przekazywane do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

Takie przekazywanie odbywa się wyłącznie w oparciu o mechanizmy przewidziane w RODO, w szczególności:

a) decyzje Komisji Europejskiej stwierdzające odpowiedni stopień ochrony,

b) standardowe klauzule umowne,

c) inne odpowiednie zabezpieczenia przewidziane w przepisach prawa.

Administrator dba, aby poziom ochrony danych w tych krajach był nie niższy niż w Polsce i Unii Europejskiej.

Zabezpieczenia danych osobowych

Administrator stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę danych osobowych, w szczególności:

a) stosowanie połączeń szyfrowanych (SSL) na stronach, gdzie podawane są dane osobowe,

b) zabezpieczenia serwerów i baz danych,

c) ograniczenie dostępu do danych wyłącznie do osób upoważnionych,

d) regularne aktualizacje oprogramowania i systemów.

Celem tych działań jest zabezpieczenie danych przed ich utratą, zniszczeniem, modyfikacją, nieuprawnionym dostępem lub ujawnieniem.

Kontakt w sprawach związanych z danymi osobowymi

W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych Klient może skontaktować się z Administratorem:

e-mail: anaj@smacznego.pl

telefon: +48 660 560 969

adres korespondencyjny: ANAJ Produkcja Artykułów Spożywczych Przybylak i Wspólnicy Sp.j., ul. Robocza 9, 62-040 Puszczykowo.

Administrator udziela odpowiedzi na zgłoszenia bez zbędnej zwłoki.

Postanowienia końcowe

Niniejsza Polityka prywatności ma charakter informacyjny i nie stanowi umowy z Klientem, lecz realizuje obowiązki informacyjne wynikające z RODO.


Administrator może aktualizować Politykę prywatności w przypadku zmian przepisów prawa lub zmian w funkcjonowaniu Sklepu.


Aktualna treść Polityki prywatności jest zawsze dostępna na stronie internetowej Sklepu.